زمین گیر شدن ناوگان پهپادی دولت آمریکا از بیم جاسوسی چین
نوشته شده توسط : ساحل

دولت آمریکا از بیم جاسوسی چینی ها تصمیم به بازنشسته کردن ناوگانی از ۱۰۰۰ پهپاد گرفته که در موارد متعددی از آنها استفاده می کرد.

وزارت کشور آمریکا حدود ۱۰۰۰ پهپاد غیر نظامی در اختیار دارد که برای نقشه برداری از زمین، رهگیری منابع، نظارت بر مراتع حفاظت شده و گونه های در حال انقراض، شناسایی و مقابله با آتش سوری مراتع و مواردی از این دست از آنها استفاده می کرد اما نگرانی مقامات از سرقت داده های جمع آوری شده توسط چین باعث کنار گذاشتن آنها به صورت موقت شد.

هرچند گمان می رفت زمین گیر شدن پهپادهای دولتی موقت باشد اما فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه مدعی شده که وزارت کشور به خاطر ریسک بالای جاسوسی برای همیشه قید استفاده از آنها را زده است. هرچند این گزارش تایید نشده اما «دیوید برنهارد»، وزیر کشور ایالات متحده بکارگیری آنها را به موارد اضطراری محدود کرده است.

پهپادهای چینی

تعطیلی برنامه پهپادها صدای کارکنان این وزارتخانه را هم درآورده چرا که این گجت ها مزایای بسیاری مثل پیش بینی وقوع سیل و سرشماری گونه های در خطر انقراض را به ارمغان آورده بودند.

۱۲۱ پهپاد این ناوگان توسط کمپانی چینی DJI تولید شده است. این شرکت در کنار ابراز علاقه برای همکاری با وزارت کشور آمریکا مدعی شده شواهد مستدلی در رابطه با جاسوسی پهپادهای چینی وجود ندارد.

علی رغم این ادعا ارتش آمریکا از سال ۲۰۱۷ بکارگیری پهپادهای چینی را متوقف کرده و «سازمان امنیت ملی» هم تقریبا در جاسوسی کمپانی DJI برای دولت پکن تردیدی ندارد. آژانس امنیت سایبری این وزارتخانه (CISA) از شرکت های داخلی خواسته در استفاده از پهپادهای چینی محتاط باشند چرا که احتمال ارسال اطلاعات این گجت ها به سرورهای متفرقه و به شکل مخفیانه وجود دارد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/13/هراس-آمریکا-از-جاسوسی-پهپادهای-چینی/





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: